Андрій Мірошниченко
головний редактор журналу "ТЕРЕЗИ"Шановні друзі! Ось концепція нашого журналу.
«Терези» – популярний журнал для споживачів товарів та послуг, що пропонують підприємства в Україні.
Ми намагаємось дати Вам, шановний читачу, правдиву та об’єктивну інформацію про товари та послуги. Чому ми говоримо правдиву та об’єктивну* інформацію? Справа в тому (і це добре знають журналісти), що можна сказати правду, та при цьому збрехати. Як це може бути?! Дуже просто.
Ось Вам приклад. Ця ситуація гротескна, але в житті буває й гірше, як це не дивно.
Ви прочитали статтю про якусь пральну машину. Зі статті Ви дізналися, що ця машина дуже гарна, має 20 програм для прання, 6 програм для віджиму, дуже лагідно працює з тонкими тканинами, споживає невелику кількість електроенергії та дуже дешево коштує. Все це – правда. Дякуємо, рекламо!
Ви пішли купувати цю машину. Продавець дуже люб’язний, посміхається. Правда, що такі й ось такі технічні характеристики? Правда! Магазин робить безкоштовну доставку та встановлення машини. Дякуємо, продавці!
Вам, шановний споживачу, сказали правду. Ви включили Вашу машину й користуєтесь нею згідно з інструкцією. Але ось у квартирі блимнуло світло. Один раз, другий, десятий. Пральна машина замовкла і Ви відчули запах смаженої гуми.
Вам ніхто не сказав, що в наших «електричних умовах» ця машина зламається. Про технічні характеристики машини Вам сказали правду. Але не всю правду. Вам не надали об’єктивної інформаціі (все в цій машині чудово, але є такий нюанс...). Тобто Вам збрехали. Свідомо чи несвідомо. Але Вам від цього не легше.
Хто винен? Реклама? Ні. Реклама (тобто газета, журнал, телевізор і т.п.) надала інформацію, яка відповідає дійсності, тим більше що замовив рекламу продавець.
Винен продавець? Ні. Поважний продавець не зацікавлений брехати: він купив цю машину (партію машин) за свої гроші й він хоче, щоб наступного разу Ви прийшли саме до нього. Саме тому продавець посміхався, магазин робив доставку та встановлення машини. Продавець лише не здійснив випробування машини в наших жорстких умовах. Але це повинен робити не продавець, а виробник.
Винен виробник? Ні. Він міг не знати про «печерні» умови в українській електричній мережі.
Винні енергетики? Ні. Вони, рідненькі, роблять, що можуть, щоб усе було гаразд.
Тобто ніхто не винен? Отакої!
Ось Вам, любий споживачу, критерій оцінки. Якщо здається, що ніхто не винен, тоді можна сказати, що винні усі одразу.
Як це так? Та дуже просто.1. Енергетика повинна працювати нормально.
2. Виробник, якщо в нього закуповують продукцію українські фірми, повинен поцікавитись умовами експлуатації своєї техніки в Україні. Бо інакше він програє конкурентам.
3. Продавець повинен знати усі (до дрібниць) технічні характеристики товару, який він продає, та доповісти про це покупцеві. Бо інакше він програє конкурентам.
4. Покупець повинен принаймні поцікавитись, наскільки надійно ця техніка може працювати в наших умовах. Та, можливо, купити фільтр напруги та частоти чи як там його (для цього є фахівці в цьому питанні, які й продають різні фільтри та джерела безперебійного живлення). Бо інакше покупець програє, програє і ще раз програє.
5. Було б дуже добре мати когось, хто б порадив, що робити в тій чи іншій ситуації, розповів про товари не тільки рекламну, а ще й споживчу інформацію. Одним словом, щоб хтось принаймні намагався дати не тільки правдиву, а ще й об’єктивну інформацію про товари та послуги.
Хто володіє інформацією, той володіє світом.
Журнал «Терези» пропонує дізнаватись про все необхідне стосовно товарів та послуг, а тоді робити зважений вибір.
Зважений вибір – відмінний результат (ТМ).В нашій інформаційній роботі ми відштовхуємось від права людини купити найкраще за свої нелегко зароблені гроші. Ми танцюємо не від товару, а від покупця. Танцювати таким чином вигідно усім: виробникам, продавцям та покупцям.
А якщо ми танцюємо від людини, а не від окремого товару, то ми й намагаємось в одному виданні запропонувати все необхідне для роботи, для дому та відпочинку.Звісно, неможливо осягнути неосяжне. Як неможливо дати на 100% об’єктивну інформацію. Але дорогу здолає той, хто йде. Тому вперед – per aspera ad astra – через тернії до зірок.
А до Вас, шановний читачу, прохання – надсилайте поштою та Internet’ом листи про власний досвід користування тим чи іншим товаром. Хай від цього усім буде користь. Бо «Терези» – не просто журнал. Це клуб, який об’єднує споживачів, продавців та виробників. І це правильно. Кожний виробник та продавець є також споживачем. І дуже багато споживачів є водночас виробниками або продавцями.
Любі друзі! Ми хочемо, щоб Ви полюбили наш журнал. Щоб дбайливо зберігали кожний номер, читали та перечитували його. Щоб притискали до грудей, діставши з полиці тому, що зібралися купити щось в офіс чи додому. Щоб сльози подяки наверталися на очі від наших корисних порад. Щоб давали почитати журнал друзям, але ненадовго – бо ж така цінна річ! Це, звісно, жарти. Але ж Ви знаєте, що в будь-якому жарті лише частина жарту. Решта – об’єктивна правда.
Ми дійсно хочемо, щоб люди були багатими. Щоб вони купували чудові товари, які кваліфіковано продають продавці та якісно виробляють виробники.
Ми хочемо вільно робити зважений вибір об’єктивно гарних речей. Приєднуйтесь!
Телефонуйте: (044) 211-0606.
E-mail: editor@libra.com.ua
* Об’єктивна інформація – це: 1) правдива, 2) повна та 3) така, що розглянута з багатьох різних точок зору інформація (ред.).
__© ТЕРЕЗИ, 2001 - 2002