Андрій Мірошниченко
головний редактор журналу "ТЕРЕЗИ",
заступник директора видавництва "РІМАНІ"
ДРУКУЙМО, ДРУЗІ! БО БАГАТО НАС Є
ЩО ДРУКУВАТИ?
Риторичне запитання.
Якщо працюєш, без поліграфії неможливо й кроку ступити. Познайомилися – треба дати візитну картку. Що пропонуєте? – треба дати прайс-лист. Свято – потрібно розіслати поздоровлення. Шукаємо нових замовників – треба надіслати буклети. Виставка – не обійтись без стосу прайсів та проспектів. Давно і плідно працюємо – добре було б зробити каталог. Для старих шановних клієнтів – календар. А ще непогано було б – плакат, ось таку наліпочку, таку ручечку, фірмовий щоденничок. А може – започаткувати власний журнал? А мій фах, мій досвід? Треба якось написати книжку.
Треба те. Треба це. Щоб гарно. Та щоб недорого. Але щоб краще, ніж у конкурентів.
НАВІЩО ДРУКУВАТИ?
Можна взагалі не друкувати. Написати власноруч. Або записати компакт. Але все це також видавнича справа.
А цей дядько, що на виставці роздавав яскраві буклети та календарі, – ми його не любимо, але в нього купили, а у нас... Може, варто друкувати? Бо ж багато нас є...
В КОГО ДРУКУВАТИ?
Та ось довідник є. Ой, лишенько, скільки ж вас! Той робить те, той робить це. Багато хто і те, і се, і кукареку!
До кого ж звернутися? Та до будь-кого. Або до всіх одразу. У Києві багато видавничих та поліграфічних фірм, які працюють сумлінно та володіють фахом.
Але, як і у будь-якій галузі, є «особливо обдаровані» в негативному сенсі. Ой, мамо, тільки дим, тільки дим іде з бідного замовника, якому роблять, пробачте, лайно на папері за великі гроші!
За десять років мого власного досвіду багато разів доводилося переробляти за «обдарованими», пояснювати «згвалтованому» замовникові, що його замовлення коштує вдвічі дешевше, його можна зробити таким чином, а ще ось таким чином, що його взагалі МОЖНА зробити!
Невдячна справа – чубитися з «обдарованими». Я думаю, краще зробити швидку допомогу для постраждалих та «телефон довіри».
Власне, ми так і робимо. Переробляємо. А якщо в нас немає якогось обладнання – направляємо замовника до своїх друзів – шановних поліграфістів, бо ж, дійсно, багато й нас уже є!
ЯК ДРУКУВАТИ?
Навіщо це треба знати «чайникам»? Та насамперед для того, щоб не потрапити до лап «обдарованих»! Щоб на свої важко зароблені гроші отримати більше якості та більше продукції.
ОТЖЕ, ДРУКУЙМО!
ВІЗИТНІ КАРТКИ
Ці картки, як правило, розміром 50х90 мм, містять назву фірми, ім’я, по-батькові та прізвище людини, посаду, адресу та телефон; друкуються на папері, як правило, щільністю від 250 до 300 г/м2.
Як друкуються? Якщо наклад невеликий – 100-200 примірників, візитки друкуються трафаретним друком (крізь трафарет, таку собі сітку спеціальною трафаретною фарбою) або на принтері. Останнім часом дуже добре виходить на твердофарбовому принтері (наприклад, Tektronix Phaser 850). Це виходить швидко, багатокольорово, з будь-якими напівтонами, тобто прогресивніше.
Ціна кольорової візитки, як правило, не повинна перевищувати 50 копійок за 1 візитку при такому накладі.
Візитки трафаретного друку не повинні мати сильно «волохатих» літер. Якщо літери «волохаті», скажіть друкареві: «Візьми дрібне сито».
Якщо наклад під 1000 штук та Ви замовляєте для всієї фірми (від 10 до 20 і більше осіб), візитки краще робити офсетним друком (на такій собі важкій залізній машині, де обертається багато різних валів). Для цього підійде проста однофарбова машина формату А3, наприклад, «Ромайор». На «Ромайорі» це буде найдешевше з усього офсетного друку.
Ціна кольорової візитки при таких умовах, як правило, не повинна перевищувати 3 копійки за 1 візитку.
Візитки повинні бути яскраві, багатокольорові елементи на них – не розпливатися, як нерізка фотографія. Якщо кольори виглядають блідими, скажіть друкареві: «Не жалій хорошої фарби та відрегулюй тиск». Якщо багатокольорові елементи «не в різкості», скажіть: «Відрегулюй суміщення фарб».
ВАЖЛИВО: не завжди за все це можна нарікати друкареві. Багато залежить від додрукарської підготовки: чи правильно дизайнер зробив файл та репроцентр вивів плівки, або ж копіювальник зробив форми.
Та ні в якому разі не сумуйте! Дзвоніть нам, ми щось порадимо, якось допоможемо.
А в наступних випусках ми продовжимо розмову про поліграфічну продукцію.
Хай розвивається Ваш бізнес!
© 2001 - 2002 ТЕРЕЗИ